Powered By Blogger

วันจันทร์ที่ 2 มกราคม พ.ศ. 2560

Pilot - mechanics communication during pushback

เคยสงสัยกันมั้ยครับว่า นักบินกับช่างที่เสียบหูฟังด้านล่างพูดคุยอะไรกันระหว่างเครื่องบินดันถอยหลัง (หรือ pushback) ... ลองมาฟังคลิปนี้ครับ เริ่มตั้งแต่ประตูเครื่องทุกบานปิด... นักบินขออนุญาตหอ...นักบินกับช่างสื่อสารกันรวมถึงการสตาร์ทเครื่องยนต์ .... จนถึงเครื่องพร้อมจะ taxi ออกจากลานจอด.... ลองฟังดูก่อนครับ ถ้าไม่รู้เรื่องค่อยอ่านคำบรรยายด้านล่าง ☺️☺️☺️

ปล. รูปภาพประกอบในคลิปเพื่อการจินตนาการตามเท่านั้นครับ

------------------------------------------------------------
Mech: Ground to cockpit
Pilot: Yes , confirm clear for pressurized hydraulics.
Mech: hydraulics cleared
Pilot: Thank you
......................
Pilot request ATC for push back..
.......................
ATC: THAI 416, ahhh.. traffic Indonesian passing behind, once clear, pushback and start ,exit S7 (เป็นชื่อของ taxiway), 32LEFT (ชื่อ departure runway)
Pilot to Mech: Ground from cockpit
Mech: Go ahead
Pilot: Parking brake released, when clear of traffic Indonesian behind push back....
Mech: Ok , copy...
Pilot: And exit S7 (name of taxiway)...
Mech: Yes...
Pilot: .. off block at 06 (time in minutes)
Mech: ... OK, S7, off chock 06
Pilot: Affirm
............................
Aircraft start push back
............................
Mech: Ground to cockpit
Pilot: Go ahead
Mech: OK, both engines clear to start.
Pilot: Clear to start both engines
...............................
Pilot starts the engines and aircraft are pushed to the given position.
..............................
Mech: Push back completed, parking brake set please.
Pilot: Parking brake is set
Mech: Thank you
Mech: Ok, Towbar and bypass pin disconnected
Pilot: Yes
..............................
Engines start completed
...............................
Pilot: And start complete, you can disconnect, thank you, good bye
Mech: Ok, standby clear signal, bye bye



https://www.facebook.com/insidecockpitthailand/videos/269102090102513/

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น